صهیون ستیزی+دانلود
صهیون ستیزی+دانلود
antizionism

 

سخنان بزرگان غیر مسلمان در مورد امام حسین (ع)

 

مهاتما گاندی (رهبر استقلال هند): اگر هندوستان بخواهد یك كشور پیروز شود، باید از زندگی امام حسین پیروی كند.

 

محمدعلی جناح (قاعداعظم پاكستان): به عقیده من تمام مسلمین باید از سرمشق (امام حسین) این شهیدی كه خود را در سرزمین عراق قربانی كرد، پیروی كنند.

 

توماس كارلایل (فیلسوف و مورخ انگلیسی): بهترین درسی كه از واقعه كربلا می گیریم، این است كه حسین و یارانش، ایمان استوار به خدا داشتند.

 

پروفسور ادوارد براون (شرق شناس انگلیسی): آیا قلبی پیدا می شود كه وقتی درباره كربلا سخن می شنود، آغشته به حزن و اندوه نشود؟

 

موریس دوكبری (اندیشمند فرانسوی): بیایید ما هم از زیردستی یزیدیان به نوعی خلاصی یابیم و مرگ باعزت را بر زندگی باذلت ترجیح دهیم، زیرا مرگ باعزت و شرافت بهتر از زندگی باذلت است.

 

پروفسور ماربین (فیلسوف و خاورشناس آلمانی): من معتقدم كه رمز بقا و پیشرفت اسلام و تكامل مسلمانان به خاطر شهید شدن حسین(ع) و آن رویدادهای غم انگیز می باشد.

 

بولس سلامه(نویسنده و شاعر مسیحی لبنانی): شب هایی كه بیدار بودم یك بار برای مدتی طولانی به جهت علاقه ای كه به آن دو بزرگوار – امام علی و امام حسین(ع) - داشتم، گریستم سپس شعر علی و حسین را سرودم.

 

عباس محمود عقاد (نویسنده و ادیب مصری): جنبش حسین، یكی از بی نظیرترین جنبش های تاریخی است كه تاكنون در زمینه دعوت های دینی یا نهضت های سیاسی پدیدار گشته است.

 

گابریل آنگری (نویسنده فرانسوی): آرامگاه حسین در كربلا بعد از كعبه، بدون تردید دومین زیارتگاه مسلمانان است. جنایت كربلا وحشت انگیز و غیرانسانی بود.

 

عبدالرحمن شرقاوی(نویسنده مصری): حسین(ع)، شهید راه دین و آزادگی است. نه تنها شیعه باید به نام حسین ببالد، بلكه تمام آزادمردان دنیا باید به این نام شریف افتخار كنند.

 

ابن ابی الحدید (دانشمند و شاعر عراقی): مانند حسین چه كسی را سراغ دارید به راستی این مرد مافوق بشر كیست كه لحظه ای پستی را نمی پذیرد و با اختیار خود در برابر ستمگران سر تعظیم فرود نمی آو رد.

 

 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

 

www.masafportal.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب‌ها: امام حسین, سخنان بزرگان غیر مسلمان در مورد امام حسین (ع), عباس محمود عقاد , بولس سلامه, توماس كارلایل,
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1391 توسط محمدرسول اسماعیل پور