صهیون ستیزی+دانلود
صهیون ستیزی+دانلود
antizionism

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، برنامه گفتگوي ويژه خبري شب گذشته با حضور "ناصر ابوشريف" نماينده جهاد اسلامي در تهران و "اسداللهي" کارشناس ارشد مسائل خاورميانه به بررسي رمز پايداري مقاومت اسلامي در برابر رژيم صهيونيستي پرداخت.

ابو شريف در ابتداي اين برنامه گفت: آنچه ما را از ديگر ملت‌ها متمايز مي‌کند اراده، مقاومت ملي و پايداري است.

وي با اشاره به اينکه ملت فلسطين، در جنگ نابرابر با رژيم صهيونيستي قرار دارد، افزود: نزديک 2 ميليون اسرائيلي با شليک موشک‌هاي مقاومت به مخفي‌گاه‌ها فرار کرده‌اند و در غزه نيز شاهد تشييع پيکرهاي شهدا بوده‌ايم.

ابوشريف در پاسخ به مجري برنامه که از وي پرسيد غزه از جهت جغرافيايي چگونه است، گفت: غزه پرتراکم‌ترين منطقه در دنيا از نظر جمعيت است.

وي با اشاره به گفته‌هاي سيد حسن نصرالله مبني بر اينکه اسرائيل از تار عنکبوت‌ هم سس‌تر است، خاطرنشان کرد: غزه در منطقه کوچکي از لحاظ وسعت واقع شده است، به طوري که برخي از مناطق، چهار کيلومتر با رژيم صهيونيستي فاصله دارد و نظاميان رژيم صهيونيستي در اطراف نوار غزه مستقر هستند، اما نمي‌توانند داخل اين نوار شوند.



* رژيم صهيونيستي قادر به شکست قدرت مقاومت نخواهد بود

نماينده جهاد اسلامي در تهران با اشاره به اينکه نظاميان رژيم صهيونيستي به تانک‌ها و سلاح‌هاي زرهي فراواني مجهز هستند، گفت: اين رژيم نمي‌تواند قدرت مقاومت را شکست دهد و قدرت مقاومت و فلسطين پايداري مي‌کند.

ابوشريف در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه چه مقدار مي‌توان به آينده خوش‌بين بود که توان گروه‌هاي مقاومت در مقابل اسرائيل بازدارنده باشد، افزود: مقاومت فلسطين در نوار غزه در سال‌هاي 2008 و 2009 و همچنين در جنگ 2006 بسيار ضعيف بود و در اين رابطه جمهوري اسلامي ايران به شکل گسترده از مقاومت فلسطين در نوار غزه حمايت کرده است.

* موشک‌هاي مقاومت معادلات منطقه را بر هم خواهد زد

وي با بيان اينکه ايران، نيروهاي مقاومت و پايدار ملت فلسطين را مورد حمايت قرار مي‌دهد، اظهار داشت: اکنون مقاومت به حملات و جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي مي‌تواند پاسخ دهد به طوري که در اين مقطع موشک‌هايي در اختيار داريم که مي‌تواند معادلات منطقه را بر هم زند.

* فرار ساکنان رژيم صهيونيستي ضعف بزرگ اسرائيل است

نماينده جهاد اسلامي در تهران با اشاره به اينکه ساکنان رژيم صهيونيستي در وحشت به سر مي‌برند، گفت: ساکنان رژيم صهيونيستي در فکر فرار از سرزمين‌هاي اشغالي هستند، به طوري که تنها کافي است يک موشک به قدس شليک شود تا مردم از اين سرزمين فرار کنند؛ بنابراين اين مسئله ضعف بزرگي براي اسرائيل و رژيم صهيونيستي خواهد بود.

ابوشريف با اشاره به اينکه اسرائيل، هزينه‌هاي زيادي را براي گنبد آهنين صرف کرده است، افزود: مقاومت، نقاط ضعف رژيم صهيونيستي را شناخته است، به طوري که رژيم صهيونيستي اقدام به پرورش تروريست‌ها مي‌کند تا سران مقاومت را مورد ترور قرار دهد، اما در اين جنگ شاهد توان مساوي هستيم.

نماينده جنبش جهاد اسلامي در تهران گفت: رژيم صهيونيستي همواره در تلاش است تا با فريب مقاومت، پيروزي‌هاي ناچيزي به دست بياورد.

* استفاده تبليغاتي اسرائيل از جنگ غزه

وي با بيان اينکه رژيم صهيونيستي در تلاش است تا از اين جنگ به عنوان بوق تبليغاتي استفاده کند، اظهار داشت: آنها مي‌دانند که اين جنگ هزينه‌هاي بسيار سنگيني برايشان خواهد داشت.

* مقاومت از خط قرمز اسرائيل عبور کرده است

ابوشريف با بيان اينکه رژيم صهيونيستي مي‌خواهد از طرق مختلف از جمله ترور شخصيت‌ها به پيروزي‌هايي در سرزمين فلسطين دست يابد و از آن به نفع خود در انتخابات اين رژيم بهره‌برداري سياسي کند، افزود: اکنون اوضاع تغيير يافته است، به طوري که اسرائيل از خط قرمز عبور کرده و مقاومت نيز در پاسخ به جنايت‌هاي اين رژيم، موشک‌هايي به تلاويو و قدس شليک کرده است، بنابراين اين جنگ خط قرمز اسرائيل بوده و مقاومت از خط قرمز آنها عبور کرده است.

* اسرائيل از اين جنگ بهره برداري سياسي مي‌کند


اين نماينده جنبش جهاد اسلامي در تهران با اشاره به اينکه اين جنگ به نفع اسرائيل نخواهد بود، بيان کرد: آنها به خوبي مي‌دانند که اقداماتشان در جهت بهره‌برداري سياسي است.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه کشورهاي اسلامي به ويژه مصر به مردم غزه کمک نمي‌کنند و يا اينکه نخست وزير قطر در نشست اتحاديه عرب به صورت پيدا و پنهان با اسرائيل در ارتباط است و مي‌گويد نشست و برخواست‌‌هاي ما اتلاف کردن پول و وقت است، افزود: وزراي خارجه اتحاديه عرب در نشست خود نمي‌توانند دست به اقدامات عملي بزنند.

وي اظهار داشت: اکنون تغييرات ريشه‌اي اتفاق افتاده است و مقاومت مي‌تواند پاسخ محکمي به اقدامات اسرائيل بدهد، بنابراين اسرائيل با وجود اينکه از سوي آمريکا، اروپا و غرب مورد حمايت است، نمي‌تواند با مقاومت روبرو شود.

* کشورهاي عربي و اسلامي با حمايت از مردم غزه، مانع از تامين منافع آمريکا شوند

ابوشريف افزود: از کشورهاي عربي و اسلامي توقع داريم که از مردم غزه حمايت کنند و مانع از تامين منافع آمريکا در منطقه شوند.

نماينده جهاد اسلامي در تهران با تاکيد بر حمايت از مصالح و منافع ملت فلسطين گفت: ما مي‌خواهيم کشورهاي عربي تصميمات شجاعانه‌اي را در مقابله با آمريکا و رژيم صهيونيستي اتخاذ کنند، اين در حالي است که عربستان سعودي نيز، واکنشي از خود در قبال اين موضوع نشان نمي‌دهد.

وي با بيان اينکه کشورهاي عربي هيچ گونه اقدامي در جهت حمايت مالي و تسلحاتي از ملت غزه نشان نمي‌دهند، بيان کرد: کشورهاي عربي تمام همّ و غم خود را در حمايت از تروريست‌هاي سوريه به کار بسته‌اند و در قبال فلسطين بي‌تفاوت هستند.

ابوشريف با اشاره به اينکه ملت فلسطين مظلوم واقع شده و ما از وزير خارجه عربستان خواستاريم به جاي حمايت از تروريست‌هاي سوريه، ملت فلسطين را ياري کنند، اظهار داشت: نبايد اين جنگ به ضرر مسلمانان تمام شود.

نماينده جهاد اسلامي در تهران با بيان اينکه همگان مي‌دانند که اسرائيل از انتفاضه سرزمين‌هاي اشغالي و فلسطين در هراس است، گفت: رژيم صهيونيستي مي‌خواهد از اين جنگ بهره‌برداري سياسي و انتخاباتي کند به طوري که آنها مي‌خواهند آتش‌بس برقرار شود و جنگ ادامه پيدا نکند.

* آينده رژيم صهيونيستي در خطر است

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه ارزيابي شما از آينده اين درگيري چيست، اظهار کرد: تمام پيش‌بيني‌ها ممکن است اتفاق بيفتد، بنابراين مي‌توان گفت که آينده رژيم صهيونيستي در خطر است و کشورهاي عربي بايد تغييرات ريشه‌اي در سياست‌هاي خود اتخاذ کنند.

* نوار غزه براي اسرائيل همانند کيسه بوکس است

در ادامه اين برنامه زنده تلويزيوني اسداللهي کارشناس ارشد مسائل خاورميانه در پاسخ به پرسش مجري برنامه که از وي پرسيد چرا رژيم صهيونيستي اين زمان را براي فتنه‌انگيزي و آتش‌افروزي در ضد مردم غزه انتخاب کرده است، گفت: نوار  غزه را مي‌توان به يک کيسه بوکس تشبيه کرد؛ يعني در هر کجا که اسرائيل با عدم موفقيت روبرو شده است با وارد کردن يک سري ضربات به غزه در صدد استتار آن شکست برآمده و سعي کرده شکست خود را به گونه اي ديگر جلوه دهد و قدرت‌نمايي کند؛ بنابراين اسرائيل از اين سياست در مقاطع مختلف استفاده کرده است.

وي خاطرنشان ساخت:‌ نتانياهو در جريان انتخابات آمريکا سنت‌شکني کرده و براي اولين بار نخست وزير اسرائيل از يکي از کانديداهاي آمريکا به صورت علني حمايت کرده است.

اسدللهي با بيان اينکه فکر مي‌کرد ميت رامني برنده انتخابات است، افزود: نتانياهو از قبل ميت رامني را مورد حمايت قرار داده و دشمني خود را با اوباما نشان داده است.

وي ادامه داد: اکثريت يهوديان آمريکا با آراي بالا به اوباما راي دادند و اين موضوع باعث شد وضعيت داخلي به ضرر نتانياهو به هم بريزد و مورد انتقادات شديدي در داخل رژيم صهيونيستي قرار گيرد.

اسداللهي با بيان اينکه اسرائيل از غزه به عنوان کيسه بوکس استفاده مي‌کند تا به عنوان قهرمان جنگي در انتخابات برنده شود، خاطرنشان ساخت: رژيم صهيونيستي درصدد بود تا به فلسطينيان و جنبش حماس بفهماند که به پيروزي اخواني‌ها در کشورهاي مختلف مغرور نشوند، زيرا توان حماس به سبب وقوع انقلاب در کشورهاي عربي، از نظر روحي و رواني بالا رفته بود.

اين کارشناس ارشد مسائل خاورميانه بيان کرد:‌ مقاومت فکر مي‌کرد دولت‌هاي جديد از مردم فلسطين حمايت خواهند کرد.

* مقاومت فلسطين دستاوردهاي بي‌سابقه‌اي را در اين جنگ کسب کرد

وي با بيان اينکه گروه‌هاي مقاومت فلسطين دستاوردهاي بي‌سابقه‌اي را در اين جنگ به دست آوردند، گفت: براي ولين بار موشک‌‌هايي با برد بالا، مراکز مهم اسرائيل را مورد هدف قرار دادند و اين موضوع باعث شد وضعيت جديدي پيش آيد و اسرائيلي‌ها را دچار سرگرداني کند.

اسداللهي با اشاره به اينکه گروه‌هاي مقاومت براي اولين بار موشک کورنت را به کار گرفته بودند خاطر نشان ساخت: موشک کورنت موشکي بود که حزب اله در جنگ 33 روزه از آن استفاده کرده بود.

* اسرائيل مقاومت فلسطين را فريب داد

اين کارشناس ارشد مسائل خاورميانه با بيان اينکه مصري‌ها به عنوان واسطه اعلام آتش بس کرده بودند، اظهار داشت: روز چهارشنبه اسرائيل آتش‌بس را پذيرفت و عمليات‌هاي خود را تقريبا متوقف کرد که اين موضوع باعث اشتباه برادران مقاومت شد، به طوري که حتي الجبري هم به رغم تجربه‌هاي زياد خود دچار اشتباه شد و به خيابان‌ها آمد و به شهادت رسيد، بنابراين اين موضوع نشان دهنده اين مسئله است که اسرائيل، مقاومت فلسطين را فريب داده و دروغ گفته است.

اسدللهي ادامه داد:‌ در ساعات اوليه جنگ، حماس با شهادت الجبري دچار شوک بزرگي شد، اما خوشبختانه آنها به سرعت توانستند خود را جمع و جور کنند.

* مقاومت با شليک موشک‌هاي جديد، اسرائيلي‌ها را غافلگير  کرد

وي با اشاره به اينکه معاون الجبري از اين ترور توانست جان سالم به در ببرد، بيان کرد: اين بار مقاومت، اسرائيلي‌ها را غافلگير کرد و با به کار بردن موشک‌هاي جديد، بزرگترين مراکز سياسي، اقتصادي و امنيتي اسرائيل را مورد هدف و حمله قرار داد.

اين کارشناس ارشد مسائل خاورميانه با بيان اينکه رژيم صهيونيستي دچار سرگرداني شده است، گفت: از ابتداي سال 2009 تاکنون تغييرات بسياري در نوار غزه رخ داده است.

اسدللهي با بيان اينکه گروه‌هاي مقاومت از لحاظ تسليحاتي بسيار قوي شده‌اند، افزود: نقش ايران در آموزش و فرماندهي بسيار مشهود است، بنابراين معادله جديدي به اسرائيلي‌ها تحميل شده که از اين به بعد اسرائيل قادر نخواهد بود که هر زمان اراده کرد به غزه حمله کند.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه آيا انتظار مي‌رود جنگ فراگير صورت گيرد، گفت: نتانياهو به مقامات محلي در خود فلسطين اعلام کرده است تا خودشان را براي هفت هفته جنگ عليه مردم غزه آماده کنند، به طوري که بسياري از کارشناسان اسرائيل مي‌دانند که بدترين کار ممکن ورود به جنگ زميني در نوار غزه است.

اين کارشناس ارشد مسائل خاورميانه با بيان اينکه غزه در زمان اشغال، مشکلات زيادي را براي اسرائيل به وجود آورده است، بيان کرد: بسيار بعيد است که اسرائيل دست به جنگ زميني بزند، اما ممکن است به صورت نمايشي، اقداماتي را براي فريب فلسطين انجام دهد

* تحولات غزه استراتژي اسرئيل را بر هم ريخته است

اسداللهي با اشاره به اينکه تحولات غزه استراتژي و دکترين نظامي اسرائيل را بر هم ريخته است، گفت: اسرائيل به خوبي مي‌داند اگر به بهانه موضوع هسته‌اي به ايران حمله کند، موشک‌باران خواهد شد.

* حمله به ايران براي چندين سال در مخيله اسرائيلي‌ها نخواهد گنجيد

وي با بيان اينکه نيمي از اسرائيل در درگيري نوار غزه آن هم با موشک‌هاي ساده فلج شده است، گفت: حمله به ايران حداقل براي چندين سال در مخيله اسرائيلي‌ها نخواهد گنجيد.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه قدرت نظامي ماشين جنگي رژيم صهيونيستي هزاران برابر بزگتر از مقاومت است پس چه شد که قدرت مقاومت اسلامي روز به روز بيشتر شد، گفت: مقاومت اسلامي نقاط ضعف دشمن را شناسايي کرده و اين نقاط ضعف ربطي به سلاح ندارد.

اسداللهي با اشاره به اينکه در طي اين چند روز، حجم مراجعه صهيونيست‌ها به مراکز رواني بالا رفته است، تصريح کرد: اين جنگ، روزانه 400 ميليون دلار هزينه را براي اسرائيل در بر داشته است، بنابراين اسرائيل در اين موضوعات ضربه‌پذير است. فلسطين حتي اگر از نظر سلاح با اسرائيل برابري نکند، داراي قدرت بازدارندگي است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب‌ها: مقاومت, موشک, اسرائیل,
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1391 توسط محمدرسول اسماعیل پور