صهیون ستیزی+دانلود
صهیون ستیزی+دانلود
antizionism

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه صبح امروز اعلام کرد که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در حال گشت‌زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.



در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می‌آیند.
 

*اسکن‌ ايگل چه نوع پهپادي است؟

براساس اطلاعات بدست آمده از مشخصات پهپاد اسکن‌ايگل در فضاي مجازي و  وب‌سايت‌هاي اينترنتي،
اسکن ایگل، هواپيمايي کوچک، کم هزینه، پر استقامت و غيرمسلح است که توسط شرکت اینسیتو، از زیرمجموعه‌های شرکت بویئنگ، طراحی و ساخته شد. این پهپاد بر اساس نوعی نیاز بازرگانی طراحی و ساخته شد. در ابتدا هدف ا‌ز طراحی این پهپاد کمک به ماهیگیران برای شناسايي مناطق ماهیگیری بود.

 

 

طراحی و توسعه

اسکن‌ایگل محصول مشترک اینستو و بوینگ است. فناوری پیشرفته این پهپاد به عنوان سامانه‌ای هوایی که بدون سرنشین و قابل حمل بسیار موفقيت‌آمیز بوده است. از این پهپاد برای گشت‌زنی در میدان نبرد استفاده می‌شود و از آگوست 2004 این پهپاد مورد استفاده ارتش آمریکا در عراق بوده است.

اسکن ایگل دارای یک دوربین هوشمند ثابت بسيار سبک است و بر روی هواپیما نصب می‌شود؛ این پهپاد می‌تواند تا 100 کیلومتر برد ارتباطي خود را با مرکز حفظ کند و بیش از 20 ساعت به پرواز ادامه دهد. طول بال هواپیما در حدود 10 فوت است و تا 75 گره دریایی هم سرعت دارد.

 


 

این پهپاد پیشرفته برای استقرار و راه‌اندازی نیازی به باند ندارد. در واقع، این پهپاد برای پرواز از یک پرتابگر استفاده می‌کند.

در سال 2009، بویئنگ و اینستو اعلام کردند که مدل عقاب شب را طراحی کرده‌اند که نوعی مدل تغییر یافته اسکن ایگل است. این مدل جدید دارای دوربین عملیات در شب نيز است.

در آگوست 2010 شركت بوئینگ اعلام کرد که برای کنترل اسکن دیگل از ایستگاه‌های کنترلی راه دور دست به برنامه‌ریزی‌هایی زده است.

در جولای 2011، تیمی از طراحان اسکن ایگل و یک پهپاد دیگر برای تحقیق و بررسی در مورد نوع جدیدتری از این سامانه دست به یک پروژه تحقیقاتی مشترک زدند.

مشخصات فني پهپاد Scan Eagle

استقامت پروازی: 24 ساعت

سقف پرواز: 19500 فوت

حداکثر سرعت افقی: 80 گری دریایی

سرعت کروز: 48 گری دریایی

نیروی محرکه: موتور 2 زمانه. 1.4 کیلووات؛ 1.9 اسب بخار

سوخت: گازوئیل

سیستم ردیابی: جی پی اس

وزن سازه خالی: 13.1 کیلوگرم.

حداکثر وزن در زمان پرواز: 20 کیلوگرم.

 

 

 

سابقه عملیاتی

این پهپاد در سال 2005 وارد ارتش آمریکا شد؛ به غیر از ارتش آمریکا، استرالیا در حال حاضر نیز از این پهپاد استفاده می‌کند، در سال 2008 نیز کانادا اعلام کرد از این پهپاد برای عملیات خود در افغانستان استفاده مي‌كند.

اين پهپاد از آوريل 2009 تا سال 2011 بیش از 500 هزار ساعت پرواز داشته است.

 

 




شايان ذكر است
Scan Egle" نامي است که اين پهپاد آمريکايي را در ناتو با آن مي‌شناسند؛ "عقاب تصويربردار" آمريکايي که از عرشه ناوگان دريايي آمريکا در خليج فارس با مأموريت جاسوسي مراکز نظامي حساس و هسته‌اي به حريم هوايي کشورمان وارد شده است علي‌رغم جسه کوچک داراي دوربين‌هاي متعدد پيشرفته جاسوسي با آخرين فناوري‌هاي روز جهاني است.

پس از شکار RQ170 آمريکايي توسط سپاه پاسداران، آمريکا ساخت و به کارگيري پهپادهاي کوچک را در دستور کار خود قرار داد تا از پوشش راداري ايران عبور کند اما شکار اين عقاب اسکنر آمريکايي ثابت مي‌كند که رادارهاي هوايي ايران، اجازه هيچ‌گونه پروازي را به پرندگان جاسوس و متخاصم دشمن نخواهد داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب‌ها: پهباد, پهباد آمریکا, دستگیری پهباد در خلیج فارس, Scan Egle, اسکن‌ ايگل, دستگیری پهباد آمریکا,
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 آذر 1391 توسط محمدرسول اسماعیل پور