صهیون ستیزی+دانلود
صهیون ستیزی+دانلود
antizionism

قبل از مطالعه قسمت 2 قسمت 1 را مطالعه کنید.

 

صهبای ولایت(پیش گفتار) قسمت 1

 

صهبای ولایت(پیش گفتار) قسمت 2

مناظره با یک وهابی

نویسنده:حجت الاسلام و المسلمین محمد مدنی


 

 

مقداری سکوت کرد و بعد گفت: چرا باید قائل شویم که خلیفه و جانشین رسول الله حتما باید معصوم باشد؟

 

گفتم به هزار دلیل؛ از جمله ما می گوییم کسی که در جایگاه پیامبر تکیه می زند و همان رسالت رسو الله را تعقیب می کند و می خواهد آنچه رسول خدا به عنوان قانون مطرح کرده اجرا نماید و نقش قلب پیکر اجتماع را داشته باشد حتما باید سالم و بی نقص و معصوم باشد و به همین دلیل انتصاب او با خداست، همانطوری که نصب و تعیین پیامبر با خداست و البته پیامبر ماموریت می یابد او را به مردم معرفی کند.

 

گفت:مگر علی را خدا نصب کرد.

 

گفتم:بسیار بسیار جای تعجب است که حدیث منزلت و حدیث غدیر و آیه ولایت و آیه تبلیغ و صد ها حدیث و دهها آیه قرآن را که در پیرامون وصایت و ولایت علی ابن ابی طالب وارد شده با کمال بی انصافی نادیده گرفته و از آنها چشم پوشی می نمایید.

 

تا خواست سخنی بگوید اجازه ندادم، گفتم: شما در باره شان نزول آیه ولایت « انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنو الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاه و هم راکعون» چه می گویید؟

 

با کمال بی توجهی گفت این آیه در شان «عباده ابن صامت» نازل شده.

 

گفتم: عجب! اگر چنین است پس چرا به نص این آیه که ولایت زکات دهنده در رکوع را واجب دانسته، نپذیرفته اید؟ طبق نظر شما ایا سزاوار نبود بعد از رسول خدا اولین خلیفه مسلمین عباده ابن صامت باشد؟!

 

سپس ادامه دادم و گفتم: این کمال بی انصافی است؛ زیرا اغلب مفسرین اهل سنت و محدثین بزرگ و همه علما ی شیعه گفته اند: این آیه در قضیه خاتم بخشی(انگشتر دادن امیر المومنین به فقیر) نازل شده است. بعضی بزرگان اهل سنت مانند فاضل تفتازانی و مولی علی قوشچی در شرح تجرید ادعای اجماع کرده اند. از جمله قوشچی گوید:«انا نزلت باتفاق المفسرین فی حق علی ابن ابی طالب حین اعطی السائل خاتمه و هو راکع فی صلاته».

 

گفت آیه به نحو جمع آمده.

 

گفتم:حالا که نوبت به علی رسید آیه به نحو جمع است ولی اگر در باره عباده ابن صامت بود این اشکال وارد نبود؟!!! فکر می کنم عمدا اشتباه می کنی و یا نیاز به سرگرمی می داری! اگر چنین است من خیلی وقت ندارم وی لازم است به طور اجمال بدانی درباره ی اینکه آیه به نحو جمع آمده این یک امر شایع در عرب و عجم است. از باب تفخیم یا تعظیم یا جهات دیگر، اطلاق جمع بر واحد می شود ولی بر عکسش غلط است. نظیرش در قرآن زیاد آمده.

 

گفت از این بگذریم و ادامه دا: علی که فقیر بود آیا فقیر باید زکات بدهد؟ چون در آیه آمده و یوتون الزکاه.

 

گفتم اولا: چه کسی گفته علی فقیر بود، ثانیا: او کسی بود که کارهای فراوان می کرد و از درآمد خود همه را در راه خدا انفاق می نمود و اگر شنیده اید گاهی نان خالی هم نداشت؛ به علت همین کرامت و انفاقش بود که دیگران را بر خود و اهل بیتش مقدم می داشت.ثالثا: زکات در آیه، زکات واجب نیست بلکه صدقه مستحبی است و چه بسا انسانهای کم مال صدقات مستحبی می پردازند و اجرشان هم بیشتر است. راستی چه برداشت های نادرستی از قرآن دارید.

 

با نیشخند گفت: قرآن؟! کدام قرآن! قرآنی که در ایران و نزد شیعیان است یا قرآنی که در مسجد النبی یا مسجد الحرام است؟! گفتم:...

ادامه دارد...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: فرقه ضاله، ،

برچسب‌ها: صهبای ولایت, مناظره, وهابی, مناظره با یک وهابی, مدنی, رشت, حجت الاسلام مدنی, اثبات شیعه, علی و نام او در قرآن, ابوبکر, خلیفه مسلمین,
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 بهمن 1391 توسط محمدرسول اسماعیل پور