صهیون ستیزی+دانلود
صهیون ستیزی+دانلود
antizionism

پشت پرده سمينار محرمانه مقامات بلندپايه اروپايي آمريكايي با سران "جريان 14 مارس" چه بود؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با نزديک شدن به "يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران" و پيشرفت‌هاي چشم‌گير سوريه در جبهه نظامي، آمريکا که از "تروريست‌هاي تکفيري" در سوريه و گروهک‌‌هاي ضد انقلاب و دشمنان جمهوري اسلامي ايران براي شکستن جبهه مقاومت در منطقه نا اميد شده است، در طرحي جديد قصد دارد با تقويت جريان‌هاي سياسي ضد مقاومت در منطقه اهداف شکست خورده خود را بازيابي کند.

در اين مسير، سرويس‌هاي امنيتي و جاسوسي آمريکا و غرب، نشست‌ها و جلسات مخفيانه گوناگوني را با گروه‌هاي سياسي غرب‌گراي منطقه آغاز کرده‌اند تا بتوانند از طريق اين گروه‌هاي وابسته، از يک طرف برنامه‌هاي خود در سوريه را اجرا کنند.

 


يکي از اين گروه‌ها که حمايت خود را از تروريست هاي تکفيري در سوريه اعلام کرده و دمشني آشکار با محور مقاومت در منطقه دارد، جريان موسوم به 14 مارس در لبنان است.

بنا بر گزارش‌هاي رسيده، اعضاي گروه غرب‌گرا و ضد سوري 14 مارس لبنان، هفته گذشته نشستي محرمانه در واشنگتن با اعضاي گروه 5+1 با محوريت بحران سوريه و فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران برگزار کردند.منابع مختلف خبري از جزييات فوق‌العاده حائز اهميت اين نشست ارائه کردند که آن را با هم پي مي‌گيريم.

خاوير سولانا، نماينده سابق سياست خارجي اتحاديه اروپا و گري سيمور، مسئول پرونده فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران در کاخ سفيد، در اين سمنيار که در دانشگاه بروکينگز برگزار شده بود، حضور داشته و به سخنراني پرداختند.

 

خاوير سولانا در سخنراني‌ خود به رابطه قوي ايران و سوريه پرداخته و ضمن اذعان به افزايش ناهماهنگي ميان اعضاي گروه 5+1 مي‌گويد: "روابط ميان تهران و دمشق، قوي‌تر از رابطه ميان کشورهاي عضو ناتو است و سوريه، موضوع بسيار مهمي براي ايران است".

 

 

نماينده سابق سياست خارجي اتحاديه اروپا، دليل شکاف ميان اعضاي گروه 5+1 را بحران سوريه دانسته و اذعان مي‌کند: هماهنگي و همرايي ميان کشورهاي عضو گروه 5+1 در حال تضعيف شدن بوده و با گذشت زمان اين ناهماهنگي بيشتر هم خواهد شد.

 

اما موضوع اصلي اين نشست محرمانه، حضور افرادي از جريان غرب‌گراي موسوم به 14 مارس از لبنان و نشست خصوصي آن‌ها با مقامات بلندپايه آمريکايي و غربي بود. در پايان اين سمينار، برخي از شخصيت‌هاي 14 مارس ديداري محرمانه و خصوصي با خاوير سولانا و گري سيمون با محوريت بحران سوريه و طرح آمريکا و همچنين يازدهمين دروه انتخابات رياست جمهوري ايران داشتند.

آمريکا در سوريه چه هدفي را دنبال مي‌کند؟/ قطر بسياري از شيوخ سني در خاور ميانه و آفريقا را خريداري کرده است

سولانا در گفتگو با شخصيت‌هاي جريان 14 مارس، در اظهاراتي هدف آمريکا در سوريه را گرفتن ماهي از آب گل‌آلود دانسته و تاکيد مي‌کند: "بحران سوريه راه حل نظامي ندارد ولي ما به ارسال سلاح براي شورشي‌ها ادامه مي‌دهيم. اين را نبايد فراموش کنيد که در درگيري‌هاي سوريه هم جوانان سني تندرو کشته مي‌شوند و هم ارتش و نيروهاي سوريه تلفات مي‌دهند و اين يعني تحقق اهداف ما در بحران اين کشور".

دبیر کل شورای اتحادیه اروپا در ادامه اين جلسه خصوصي به تمجيد از حضور القائده در سوريه و طرح‌هاي ضد سوري مثلث قطر،ترکيه وعربستان پرداخته و مي‌افزايد: قطر پول زيادي در سوريه هزينه مي‌کند. بسياري از شيوخ سني در خاورميانه و آفريقا با پول قطري‌ها خريداري شده‌اند و با سخنرانِي‌هاي خود جوانان سني را به سوريه فرا مي‌خوانند و سوريه تبديل به قتلگاه آنان شده است.

خاوير سولانا که به زعم خود مطمئن است اخبار اين حلسه محرمانه به جايي درز نخواهد کرد به جلسات متعدد ضد سوري مقامات امنيتي آمريکا و اروپا با سران قطر، سعودي و ترکيه اشاره مي‌کند.

 

تصور مي‌کرديم نظام سوريه در عرض 3 ماه سقوط کند!/ ايران را دست کم نگيريد

 

ديپلمات ارشد اروپايي با توجه به شرايط موجود در سوريه ضمن اذعان به اين مسئله که نظام سوريه سقوط نخواهد کرد، گفت؛ " ما در ابتدا تصور مي‌کرديم در عرض سه ماه حکومت سوريه فرو خواهد پاشيد، ولي بعد از گذشت دو سال شاهد پيروزي‌ نيروهاي سوريه در جبهه‌هاي متعدد هستيم و در اين ميان نقش ايران و روسيه را نبايد ناديده گرفت.

نماينده سابق سياست خارجي اتحاديه اروپا، ايران را استاد طراحي نظامي دانسته و دليل اين امر را تجربه هشت سال دفاع مقدس ذکر کرده و هدف غرب و آمريکا را شکست قدرت مقاومت در مقابل اسراييل مي‌داند.

سولانا در خطاب به اعضاي گروه 14 مارس، به آن‌ها هشدار مي‌دهد: " ايران را دست کم نگيريد، قدرت نظامي ايران بسيار بالا است و ما نمي‌توانيم به‌طور مستقيم به اين کشور حمله کنيم، لذا در ابتدا بايد بازوهاي ايران در منطقه، يعني سوريه و حزب‌الله هستند را قطع کنيم.

در ادامه اين جلسه سري و محرمانه گري سيمر، مسئول پرونده هسته‌اي ايران با اعضاي گروه 14 مارس به گفتگو نشست.

 

با توجه به محبوبيت رهبر ايران در ميان مردم اين کشور، نمي‌توانيم به تحقق نقشه‌هاي خود اميدوار باشيم

 

در ادامه اين سمينار ، گري سيمور مسئول پرونده هسته‌اي ايران به موضوع فعاليت‌هاي هسته‌اي و يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پرداخت.

سيمور در اظهارات خود، به حمايت مردم ايران از نظام جمهوري اسلامي و حضور پرشور مردم در پاي صندوق‌هاي راي و راهپيماي‌هاي ملي‌مذهبي ايران اشاره کرده و مي‌گويد: با وجود فشارهايي که به‌وسيله فعاليت هسته‌اي ايران به اين کشور وارد شده است، همچنان شاهد حمايت مردم از نظام جمهوري اسلامي هستيم و حضور مردم در راهپيمايي‌ها و در پاي صندوق‌هاي راي، نشان دهنده اين ادعا است.

مسئول پرونده هسته‌اي ايران در کاخ سفيد با اشاره به حضور عوامل آمريکايي در ايران اذعان مي‌کند: " دوستاني" در ايران داريم، اما از موفقيت آ‌ن‌ها مطمئن نيستيم.

وي در ادامه سخنراني خود، آمريکا را در اجراي نقشه‌هاي خود در ايران ناموفق دانسته و دليل اين امر را نفوذ رهبر انقلاب اسلامي و محبوبيت بالاي ايشان در ميان اقشار مردم مي‌داند.

سيمور با اشاره به هزينه زياد آمريکا در فتنه 88 و عدم موفقيت در به هم ريختن اوضاع در ايران مي‌افزايد: "مردم ايران گوش به فرمان رهبر خود داشته و آيت‌الله خامنه‌اي به خوبي توانست آشوب‌هاي انتخابات رياست جمهوري سال 88 را کنترل کند، در حالي که ما هزينه زيادي براي به هم ريختن اوضاع ايران متحمل شديم".

عضو سابق تيم مذاکره کننده آمريکا در مذاکرات 5+1، سخنراني خود را اينگونه به پايان مي‌برد؛ "در صورتي که طرح‌هاي آمريکا در ايران بخوبي پيش بروند مي‌توانيم بگوييم هنوز اميدواري‌هايي وجود دارد و تمرکز ما بر انتخابات و بر هم زدن آن است.

 

جريان 14 مارس چه گروهي است؟

 

جريان 14 مارس در واقع از ائتلاف سياسي چند گروه لبناني ساختارشکن و عمدتا سکولار که با داشتن اهداف يكسان و معين گرد هم آمدند، در سال 2005 تشكيل شد.
اين جريان گروه‌هايي مانند حزب 'المستقبل'، 'نيروهاي لبناني'، 'حزب كتائب'، اعضاي 'قرنه شهوان' ،' حزب الاحرار'، حركت نوگراي دموكراسي 'حركت چپي دموكراسي' و حزب فراكسيون ملي را دور خود جمع كرده است.

ریاست این گروه را "سعد حریری" فرزند "رفیق حریری"،"سمیر جعجع"،"رئیس نیروهای لبنانی" و "ولید جنبلاط" بر عهده دارند.

جريان 14 مارس، اقدامات ساختارشکنانه بسياري در لبنان انجام داده است، به‌طوري که سال گذشته طرفداران اين گروه به ايجاد آشوب و اغتشاش در برخي شهرهاي لبنان دست زده و به جنگ مسلحانه با ارتش اين کشور پرداخت.

به گزارش المنار، در آبان سال گذشته، افراد مسلح با تفنگ و خمپاره انداز به خانه‌ها در محله‌ها حمله مي‌کردند. به گفته ساکنان اين محله‌ها، در حالی که در خواب بودند با صدای شدید تیراندازی بیدار و متوجه شدند خانه‌های آنها هدف حمله مسلحانه قرارگرفته است. با این حال نیروهای المستقبل فقط به خانه ها و مغازه ها حمله نکرده اند بلکه اموال عمومی مانند ایستگاه‌های اتوبوس را نیز هدف قرار داده و آنها را ویران کردند.

شايان ذکر است جريان 14 مارس همواره به حمايت از تروريست‌هاي سوريه پرداخته از دولت لبنان به خاطر حمايت از دولت سوريه انتقاد مي‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: خبر، سیاسی، ،

برچسب‌ها: چهارده مارس , آمريکا , انتخابات , سوريه , جنگ,
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 19 ارديبهشت 1392 توسط محمدرسول اسماعیل پور