صهیون ستیزی+دانلود
صهیون ستیزی+دانلود
antizionism

بسم الله الرحمن الرحیم

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

فقه مسیحی سَنت پولس و خلق صهیونیسم مسیحی

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نویسنده : محمد قربانی گلشن آباد

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

صهیونیسم، مأخوذ از صهیون)(Zion، به معنای کوه خشک و پر آفتاب، نام تپه‌ای است در جنوب غربی شهر قدس در سرزمین فلسطین، که در برخی از متون دینی یهودیان، آمده است که منجی قوم یهود، پس از ظهور از همین کوه، قدرت مطلقه فرزندان اسرائیل (حضرت یعقوب (ع) (را بر تمام اقوام و ملل جهان مسلط می‌سازد.

بنابراین صهیونیسم (‏Zionism)، جنبشی است که به دنبال تحقق "دولت یهود" و آموزه‌های عهد عتیق و بویژه کتاب فقهی آنان، "تلمود" است.

صهیونیست‌ها، با استناد به تلمود و عهد عتیق، معتقدند "قوم برگزیده" (Chosen People‏) خدا هستند و با تعابیر و تدابیر گوناگون تلاش می‌کنند که افکار عمومی ملت‌ها را مجاب کنند که بین یهودیان و خدا، رابطه‌ای خاص وجود دارد که هیچ کس جز آنان، به این سعادت نایل نیامده است. "ذات قدوس، پنج چیز را به خود تخصیص داده و آنها را ثروت خویش خوانده است و آنها عبارتند از: تورات، آسمان، زمین، ملت اسرائیل و معبد بیت همیقداش". "همه ملت‌های جهان، حمد و ثنای ذات قدوس را می‌گویند ولی حمد و ثنای ما به درگاه او مقبول‌تر و خوش‌تر است".

"حتی اگر ملت اسرائیل، شایستگی هم نداشته باشند، با این وجود، هنوز هم فرزندان خدا خوانده شده‌اند". اشارات فوق، نمونه‌ای از ده ها موردی است که در تلمود، در مدح و ستایش قوم یهود، آمده است که اینک دستاویزی مذهبی است برای صهیونیست‌ها که در جهت بسط و گسترش استیلای خود بر سرتاسر جهان تلاش کنند.

دیانت مسیح،وجوه اشتراک متعددی با آیین یهود دارد که مباحث تئولوژیک (کلامی)، متن مقدس عهد عتیق و ظهور یا رجعت مسیح از جمله آنان است. یهودیان بر این باورند که منجی قوم یهود در آخر‌الزمان که روزگار پراکندگی و پریشانی یهود است، ظهور خواهد کرد و آنان را بر صدر مجلس آدمیان خواهد نشاند. مسیحیان نیز معتقدند که عیسی (س)، همان مسیح موعود است که بعد از مصلوب شدن، به آسمان عروج کرد و در آخر‌الزمان، رجعت خواهد کرد و بشر درمانده در جنگ و نابودی حاصل از آرماگدون و نزاع‌های گوناگون را نجات خواهد داد و دوباره ابرهای صلح و مهر و رحمت خواهند بارید و یهود نیز بر وی ایمان خواهند آورد.

پولس رسول (‏Paulos‏) متکلم برجسته صدر مسیحیت، متولد طرسوس (‏Tarsus)‏ ترکیه و از اتباع یهودی روم بودکه به کار خیمه‌دوزی مشغول بود. او علوم دینی یهود را در اورشلیم فرا گرفت ولی به دلیل مکاشفه‌‌ای که به ادعای خودش، برایش رخ می‌دهد به آیین مسیح گروید و با سفر به کشورهای مختلف از جمله حاشیه مدیترانه موجب گسترش آن به اقصی نقاط عالم شد و در این راه مرارت‌های زیادی کشید.

مدتی در اورشلیم و سپس به مدت 2 سال در روم به اتهام تحریک مردم علیه دولت و آنچه "تضعیف ایمان مردم" نامیده می‌شد، زندانی گشت. اما مدتی پس از رهایی از زندان به دستور نرون - پادشاه وقت - به طرز فجیعی او را سر بریدند که برای مسیحیان یادآور حکایت حضرت یحیی (ع) است. از لحاظ اصول عقاید، پولس تأثیر آشکاری بر کلام مسیحی نهاده است. زیرا او بود که اندیشه "رجعت مسیح" را وارد دیانت مسیح کرد که بنیادی یهودی دارد.

عقیده رستگاری و بخشودگی مسیحیان از معصیت با توسل و شفاعت مسیح و نیز آموزه تثلیث را بنیاد نهاد. مسیح مورد نظر پولس، ذات و طبیعتی خدایی و شکل و قیافه‌ای انسانی داشت. او به زمین آمده بود تا با رضایت دادن به مصلوب شدن خویش، زمینه شفاعت و آمرزش گناهان مؤمنان مسیحی و نجات آنها را فراهم سازد. این مسیح، دوباره قیام خواهد کرد، قدرتی مطلقه بر مرگ و حیات موجودات خواهد داشت. داوری در مورد نیکان و بدان در روز قیامت با مسیح است. این تفکر که اندیشه‌ای یهودی است، بعدها پایه تفکر صوفی مشربانه گنوستیکی در مسیحیت قرار گرفت.

رجوع به سفر پیدایش، سفر خروج باب 32 و سفر دوران باب 11 و مقایسه آن با رساله سنت پولس قدیس، نشان می‌دهد که مبانی کلامی این گزاره‌ها، کاملاً یهودی است.

از پولس رسول، نامه‌های پرشماری در راستای تبلیغ دین به اشخاص و قبایل باقی‌مانده که بیشتر آن در عهد جدید و در بخش "اعمال رسولان" مندرج است.

به هر جهت تئولوژی پولس رسول که اینک جزء مبانی عقیدتی و کلامی مسیحیت مورد استناد است در پاره‌ای از موارد اساسی، بنیادی یهودی دارد که این مبانی کلامی نقش عمده‌ای در پروسه و فرایند صهیونیزاسیون مسیحیت ایفا می‌کند و یا به عبارتی دیگر و البته بهتر، صهونیست‌ها با استناد به این مبانی عقیدتی، به دستکاری در آیین مسیحیت زده و پروژه "صهیونیسم مسیحی" را خلق کردند.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.masafportal.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب‌ها: يهود, ماسون, zion,
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 دی 1390 توسط محمدرسول اسماعیل پور